Tips & blogg

TrendsVälkommen till bloggen om Gamification in Business, motivation, lojalitet!
Ta del av konkreta tips och råd samt trendspaningar om gamifiation, medarbetarmotivation och kundlojalitet för B2B. 

Följ oss på Sociala Medier

Frukostseminarium om kundlojalitet i samarbete med Kontakta.se

Vi startar året med en frukostföreläsning tillsammans med Kontakta den 26 januari på Citykonferensen i Stockholm och ämnet vi föreläser om är: Kundlojalitet skapas genom medarbetarengagemang! Alla människor har olika drivkrafter och motivation påverkas av finansiella,...

läs mer

SKILLNADEN MELLAN EN NÖJD ELLER LOJAL KUND

I en allt mer konkurrensutsatt värld, med komplexare beslutsprocesser och fortsatta försök att fånga kunder med rabatter och erbjudanden mäts ofta framgång i NKI (nöjd kund index). Men, är NKI verkligen sanningen om kundens värde för ditt företag? Detta är viktigt att förstå och ämnet viktigt att hantera då det är lätt att stirra sig blind på en bra utvärdering. Ett NKI som trots att den ger höga betyg kanske är helt missvisande när det kommer till vad som egentligen är viktigt att mäta hos en kund. 

En av riskerna med att mäta nöjdhet är att svaret kan bli missvisande. Här är två scenarier för att visa vad vi menar:

läs mer

Tillsammans kan vi göra skillnad

Vi har i år valt att skänka julklappspengarna på 50st Unicef-katastrofpaket. Barn har inte bett om att få komma till världen och ska inte behöva vara i nöd. För oss känns det viktig att kunna hjälpa och göra någon skillnad. God Jul från oss på Inspiration...

läs mer

Stort GRATTIS Christian Hed och Soluno!

”Vinnaren i kategorin ”Årets B2B Commercial Director 2017” är en utvecklingsorienterad person av rang. De många och långa vittnesmålen från medarbetare, kunder och människor i hans omgivning visar är tveklösa bevis på att personen engagerar och motiverar långt utöver vad som är normalt. Med sin…

läs mer

Gamification håller på att förändra företagsklimatet

Idag finns det flera viktiga trender som påverkar kundlojaliteten hos ett företag. En av dessa är gamification som använder spelmekanik och design i en icke-spelvärld för att öka engagemang och intresse. Det sker stora förändringar som påverkar hur ett företag ska...

läs mer

Svårt att få alla säljare att lyckas!? Dags att byta till Gamification in Business och den Moderna Säljtävlingen!

Dags att fråga dig – ska vi verkligen ha en säljtävling?
Enligt undersökningar från Oil Group visar det sig att endast var 5:e försäljningschef (19 %) håller helt med om att deras företag har ett belöningssystem som styr säljarbetet och som påverkar säljarnas prioriteringar. Enligt Tidningen Chef så säger hela 65% av chefer att de tycker de ger otillräckligt med feedback och att den största anledningen är tidsbrist.

läs mer

10 tips för en attraktivare arbetsplats

Att vara en attraktiv arbetsplats är förstås viktigt för motivationen inom organisationen, men även för att behålla kunderna och deras lojalitet. Om era medarbetare trivs och mår bra så ökar chansen att de pratar gott om företaget både under och efter anställning. Era kunder samarbetar hellre med organisation med gott rykte som behandlar sina anställda väl.

läs mer

Fem tips för en lyckad säljtävling

Att starta en säljtävling kan verka enkelt, men det finns några saker man bör tänka på för att säljtävlingen ska engagera medarbetarna. Här kommer fem enkla tips för att lyckas.

läs mer

Guide: så väljer du leverantör till lojalitetsprogram och kundklubb för B2B

Prognoser pekar på att företag kommer investera allt mer i kundlojalitet under de närmaste åren. Hur gör man för att få valuta för pengarna? Det första ni bör göra är att fundera på om ni kan klara av att hantera kundklubben inom organisationen med befintliga resurser, eller om ni behöver ta in en leverantör med specialistkompetens inom B2B.

läs mer

Evenemangskalender

« februari 2018 » loading...
MTOTFLS
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
2
3
4

Mer affärsnyttigt!

×

Fyll i dina uppgifter så återkommer vi