KUNDKLUBB FÖR B2B GER LOJALARE KUNDER

Kundklubb med poäng istället för rabatt ger ökad lönsamhet och kundlojalitet

Traditionella kassarabatter funkar inte längre när kunderna jagar billigast pris bland er och era konkurrenter. Gör istället som andra framgångsrika företag: bygg kundlojalitet och lönsamhet genom en kundklubb för B2B-kunder. En av våra kunder såg en ökad merförsäljning på mer än 138 000 000 kr tack vare kundklubben.

Poängen med poäng

20 PointsOm dina traditionella rabatter inte längre räcker för att stimulera till köp, eller om ni har svårt att få lönsamhet i rabatterna, kan det vara en god idé att implementera en kundklubb för B2B med ett poängsystem. Poängen återinvesteras genom ökad merförsäljning och styr kunderna mot era mest lönsamma produkter.

Ett effektivt stöd för kundvård och sälj

Kundklubben kan fungera som ert VIP-forum där ni får kunden att känna sig extra utvald genom exklusiva medlemserbjudanden, lanseringar och nyheter. Kundklubben stödjer också säljkåren genom att utgöra en kommunikationskanal mellan säljare och kunder. V Vi har investerat tusentals timmar i smarta webbportaler och erbjuder en lösning anpassad till just ditt företag, oavsett bransch. Dessutom tar vi hand om administration och support, du får alla fördelar utan krångel.

Få bättre överblick över olika kundgrupper

TrendsEftersom alla B2B-kunder har sina egna preferenser för motivation, lojalitet och belöningar krävs det en del eftertanke innan man stoppar in dem i en och samma kundklubb.  Vi strävar alltid efter att skapa synergier mellan olika delar i verksamheten för att göra lojalitetsprogrammet skalbart och kostnadseffektivt. När vi har klargjort alla parametrar kan vi sätta lojalitetsarbetet i system – det som kallas Loyalty Management.

×

Fyll i dina uppgifter så återkommer vi